Betalen met elektronische dienstencheques
Zodra u uw elektronische dienstencheques besteld hebt, zijn ze beschikbaar.
- De huishoudhulp geeft via uw telefoon de geleverde prestaties door. Ze belt naar het gratis nummer 0800/400 89, dat 24 uur per dag en 7 dagen per week bereikbaar is. Hiervoor stelt u een telefoontoestel ter beschikking.
- Dienstenaanhuis valideert ten laatste 5 werkdagen na de prestatie de gegevens die door de huishoudhulp zijn doorgebeld.
- U krijgt daarna 4 werkdagen om de prestatie te bevestigen of te betwisten.
Het saldo van uw dienstencheques kan u telefonisch (02 547 54 92) of via een beveiligde webpagina raadplegen.
Betalen met papieren dienstencheques
U ontvangt de papieren dienstencheques via de post. Reken op minstens een week vanaf de bestelling voor u ze kunt gebruiken. Bestel ze m.a.w. tijdig.
- Vul de datum in waarop de taken zijn uitgevoerd, kruis de activiteit aan en onderteken de cheque. Controleer ook de geldigheidsduur op de achterzijde.
- Als u een fout maakt, schrijf er dan niet overheen en gebruik geen Tipp-Ex : de enige juiste manier om uw fout te corrigeren is het foute gegeven te doorstrepen en het juiste gegeven ernaast te schrijven.
- Overhandig de ingevulde dienstencheque aan uw huishoudhulp.
Als u extra kosten moet betalen (bijvoorbeeld een kilometervergoeding bij boodschappen of de aankoop van een speciale zeep), dan doet u dat met contant geld.