Corona - bijkomende informatie voor klanten

(bijgewerkt op 28/07/2020)

U heeft waarschijnlijk heel wat vragen in deze verwarrende en snel veranderende periode. Hieronder vindt u alvast de antwoorden op een aantal veelgestelde vragen:

 

Kan ik terug beroep doen op de dienstverlening?

Sinds begin mei hebben we de dienstverlening geleidelijk aan hervat. Voor uw veiligheid en gezondheid, en die van onze huishoudhulpen, zijn er wel een aantal extra veiligheidsmaatregelen van kracht sinds de heropstart. Een overzicht van de maatregelen vindt u via deze link.

 

Mijn huishoudhulp is nog niet terug aan de slag, kan ik een vervanging krijgen?

Ja dat kan, we zullen op basis van de beschikbare huishoudhulpen een voorstel doen.

 

Ik wil voorlopig nog geen dienstverlening, kan ik de poetsdienst uitstellen?

Ja, u kan de dienstverlening uitstellen maar wij kunnen niet garanderen dat uw vaste huishoudhulp dan terug bij u zal komen poetsen wanneer u de dienstverlening wenst te hervatten.

 

Ik wens graag voor de eerste keer gebruik te maken van de dienstverlening van Dienstenaanhuis, kan ik daarvoor nu al bij jullie terecht?

Ja, dat kan. Onze kantoormedewerkers zullen u zo snel mogelijk contacteren en alle (veiligheids)voorschriften met u doornemen. Een aanvraag kan je doen via onze website: www.dienstenaanhuis.be.

 

Zijn de kantoren bereikbaar?

Alle kantoren zijn terug aan het werk volgens de normale openingsuren. Let wel op bij een bezoek aan het kantoor: Sedert 11 juli 2020 geldt er een mondmaskerverplichting in al onze kantoren.

 

Ik heb dienstencheques die reeds vervallen zijn, of zullen vervallen deze maand doordat de service tijdelijk werd stopgezet. Wat moet ik doen?

De geldigheidstermijn van de dienstencheques die in maart en april vervallen wordt met 3 maanden verlengd. De geldigheidstermijn van de dienstencheques die in mei vervallen wordt verlengd met 2 maanden en de dienstencheques die in juni vervallen krijgen 1 maand extra geldigheid en kunnen dus nog tot eind juli gebruikt worden.

Meer info kan je hier vinden:

 

Moet ik extra maatregelen nemen wanneer mijn huishoudhulp terug komt werken?

Aan de heropstart zijn een aantal opschortende basisvoorwaarden op vlak van veiligheid verbonden. Deze worden eerst vooraf via een telefonisch contact afgetoetst, zowel met de huishoudhulp als met de klanten waarbij zij/hij zal opstarten , en worden nadien nog eens schriftelijk/via mail bezorgd. U kan ook steeds terecht op www.veiligterugaanhetwerk.be voor uitgebreidere informatie, een instructiefilm in 6 verschillende talen of om een vraag of bezorgdheid te uiten via het speciaal daartoe voorziene chat-kanaal. 

Een overzicht van de verschillende preventiemaatrelen in een handige fiche vindt u via deze link.

Tot slot verspreiden we ook via sociale media wekelijks een veiligheidsvideo rond een bepaald aspect van de preventiemaatregelen. ‘Like’ onze facebookpagina om op de hoogte te blijven van de veiligheidscampagne.

 

Ik wil graag dat mijn huishoudhulp een mondmasker draagt als hij/zij komt poetsen, mag ik dat eisen?

Als we de maatregelen inzake social distancing, hand-, nies- en hoesthygiene maximaal respecteren en ons gedrag daar volledig aan aanpassen, kan er in principe in veilige omstandigheden worden gewerkt zonder bijkomende beschermingsmaatregelen.

 

Ik (of iemand uit het gezin) heb symptomen van covid-19 of heb er gehad de voorbije 14 dagen, mag de huishoudhulp toch komen werken bij mij?

Aan de opstart zijn een aantal opschortende basisvoorwaarden op vlak van veiligheid verbonden. Eén van deze voorwaarden is dat in de laatste 14 dagen geen geval van besmetting geweest is in het gezin of bij inwonende personen bij de klant, en dat niemand symptomen van een mogelijke besmetting vertoont.

 

Ik vertrek straks op reis of ben net terug van reis, moet ik bepaalde extra maatregelen in acht nemen?

Het meest recent reisadvies rond uw reisbestemming kan u steeds terugvinden via <diplomatie.belgium.be>. Keert u terug van een Rode of Oranje zone, dan is een doktersbezoek aangeraden (en verplicht bij code Rood) om te bepalen welke preventieve maatregelen aangewezen zijn. Vergeet in voorkomend geval ook zeker niet uw kantoor te verwittigen, zodat ook zij tijdig de nodige maatregelen kunnen nemen om de planning van uw huishoudhulp georganiseerd te krijgen.

 

Geen antwoord gevonden op jouw vraag? Geen probleem, je kan uiteraard steeds bij onze kantoren terecht tussen 8u30-13u en 13u30-17u. Ook op onze live-chat kan je ons elke werkdag bereiken tussen 9u en 16u via www.dienstenaanhuis.be of www.veiligterugaanhetwerk.be.